PGG wdrożyła innowacyjny system dystrybucji węgla

Polska Grupa Górnicza S.A. udoskonaliła system awizacji odbiorów węgla wprowadzając pełną automatyzację procesu. Pozwala on na automatyczne przydzielanie terminu odbioru węgla z kopalń. Ponadto PGG wdrożyła nowy system elektronicznych zakupów dodatkowych ilości węgla. Nowe oprogramowanie spółka stworzyła wspólnie ze specjalistami  Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG S.A.

System działa w sieci Autoryzowanych Sprzedawców Węgla, liczącej ok. dwustu przedsiębiorców w całym kraju, którzy rocznie zaopatrują się w największej spółce górniczej w ok. 4 mln t węgla.

Okazuje się, że nowoczesne rozwiązania informatyczne, wprowadzane w Polskiej Grupie Górniczej S.A., dzisiaj doskonale pomagają nam i klientom w zmaganiach z zagrożeniem epidemicznym, pozwalając na bezpieczną, w pełni zdalną i wygodną obsługę - podkreśla Tomasz Rogala, prezes PGG S.A.

Dotychczas tzw. awizacja odbioru węgla była wydłużonym procesem składającym się z kilku etapów i dosyć czasochłonnym. Obecnie cały proces jest automatyczny i skrócony do kilku godzin. Dzisiaj nabywca posiadający konto na portalu klienta PGG, zgłasza potrzeby odbioru węgla i system automatycznie przydziela datę odbioru. Codziennie również aktualizowana jest informacja, które węgle są dostępne w magazynach jakich kopalń. Jeżeli klient zainteresowany jest zwiększeniem swoich zakupów w ramach tzw. ilości dodatkowych, po prostu klika, wybierając odpowiedni surowiec i składa elektroniczne dokumenty na podstawie których system automatycznie umożliwia załadunek samochodu (e-zamówienie, e-upoważnienie) Nie ma potrzeby robić nic więcej.

Cały system awizacji doskonalono w spółce od dawna, aby przed kopalniami nie tworzyły się niepotrzebne kolejki i żeby ciężarówki nie korkowały miast. Celem było dostosowanie ruchu samochodów ciężarowych po węgiel do takiego poziomu, który odpowiadałby ściśle możliwościom załadunkowym kopalń. Teraz problem rozwiązano systemowo, a za rozdział odpowiednich węgli na poszczególnych odbiorców odpowiada informatyczny algorytm stworzony przez specjalistów z Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG S.A.

Proces jest dużo szybszy i transparentny. Szczególnie dotyczy to przydziału deficytowych rodzajów węgla - wyjaśnia Tomasz Huzarewicz, dyrektor Biura ds. Rynku Komunalno-Bytowego. Dodaje, że automatyzacja procesów sprzyja też oszczędnościom, jednak pracownicy zawsze będą potrzebni dla zapewnienia najwyższego poziomu obsługi klientów.

Biorąc pod uwagę  fakt, iż w procesie bierze udział duża grupa klientów PGG, a operacje są złożone, system działa sprawnie. Pomimo tego jego działanie jest na bieżąco monitorowane, analizowane i trwają prace nad jego udoskonaleniem - mówi Jolanta Smołka, kierownik Zespołu Autoryzowanych Sprzedawców.

Po ostatnich udoskonaleniach systemu dystrybucji grupa Autoryzowanych Sprzedawców Węgla PGG S.A. przeszła już całkowicie na obsługę elektroniczną. W kontaktach ze spółką zupełnie wyeliminowano papierowy obrót dokumentów, a wszystkie bez wyjątku procesy zostały zinformatyzowane i przebiegają cyfrowo.

x Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. Dowiedz się więcej.