
Wspólny projekt Polskiej Grupy Górniczej i Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach
36 specjalistów ds. kadrowych Polskiej Grupy Górniczej zyskało nowe kompetencje zawodowe w ramach współpracy z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Katowicach. Dzięki specjalistycznym szkoleniom przeprowadzonym w kwietniu i w maju br. zostali przygotowani, by doradzać i jeszcze skuteczniej wspierać pracowników PGG.
– Szkolenia miały na celu nie tylko rozwój kompetencji kadrowych, ale przede wszystkim zapewnienie, by rzetelna i aktualna informacja o rynku pracy, dostępnych szkoleniach oraz instrumentach wsparcia była jak najbliżej pracownika – bezpośrednio w jego miejscu pracy. Docelowo osoby te będą mogły również wspierać pracowników w ramach Punktów Konsultacji Pracowniczej, takich jak ten, który w lutym br. został uruchomiony w KWK Ruda - mówi Damian Czoik, Dyrektor Biura HR w PGG S.A.
Szkolenia realizowane są w trzech turach. Pierwsza odbyła się na początku kwietnia, kolejne w drugiej połowie kwietnia i w maju br.
– Przeszkoleni pracownicy kadr będą mogli na co dzień dzielić się wiedzą o rynku pracy i instrumentach wsparcia, odpowiadając na pytania i potrzeby bezpośrednio w zakładzie - podkreśla Grzegorz Sikorski - Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach.
Zajęcia prowadzili doświadczeni doradcy zawodowi Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach. W programie szkoleń znalazły się m.in. interaktywne wykłady, prezentacje, ćwiczenia i zadania grupowe, a także gry zespołowe i edukacyjne, które pozwoliły uczestnikom w praktyczny sposób rozwijać umiejętności komunikacyjne, diagnozowania potrzeb zawodowych oraz przekazywania informacji o rynku pracy i dostępnych instrumentach wsparcia.
fot. Bożena Sieja | PGG S.A.
Udostępnij tę stronę