
PGG rozpoczyna przygotowania do raportowania zrównoważonego rozwoju (ESG)
14 maja br. odbyło się spotkanie rozpoczynające przygotowania Polskiej Grupy Górniczej do spełnienia wymogów w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju w trzech kluczowych obszarach: środowiskowym, społecznym oraz ładu korporacyjnego (ESG). Obowiązek ten wynika z przepisów prawa krajowego i unijnego, jednak jego realizacja to nie tylko konieczność regulacyjna – to również szansa na lepsze zrozumienie wpływu, jaki spółka wywiera na swoje otoczenie oraz jaki wpływ otoczenie ma na działalność spółki.
Podczas spotkania doradcy z firmy konsultingowej wybranej w wyniku postępowania konkursowego – przedstawili Zarządowi PGG S.A. założenia projektu oraz harmonogram prac projektowych. Zarząd powołał Koordynatora projektu oraz zespół roboczy.
- Celem projektu jest nie tylko osiągnięcie zgodności z nowymi regulacjami do końca bieżącego roku, ale również stworzenie podstaw do rzetelnego, opartego na danych podejścia do identyfikowania, mierzenia i zarządzania wpływem spółki na środowisko i społeczeństwo. Proces ten umożliwi również lepsze zarządzanie ryzykami oraz podejmowanie świadomych działań w kierunku ograniczania negatywnych skutków działalności - mówi Rafał Patyk – dyrektor Biura Zarządu i Relacji Korporacyjnych w PGG S.A., Koordynator projektu.
Raportowanie ESG stanowi ważne narzędzie dialogu ze wszystkimi interesariuszami PGG – w tym z pracownikami, klientami, dostawcami, społecznościami lokalnymi, administracją publiczną, partnerami biznesowymi i organizacjami społecznymi.
W środę, 14 maja br. doradcy przeprowadzili pierwsze warsztaty w poszczególnych obszarach merytorycznych.
Dalsze działania będą realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem i będą angażowały nie tylko przedstawicieli wielu jednostek organizacyjnych spółki, ale także szerokie grono interesariuszy.
Udostępnij tę stronę